Persbericht - Voedselbank Appingedam-Delfzijl behaalt hoogste score van Nederland.

12 April 2017

Sinds enige jaren zijn alle voedselbanken in Nederland verplicht te voldoen aan de voedselveiligheidseisen die zijn vastgesteld door de Voedsel- en Warenautoriteit.

In 2016 vond bij de Voedselbank Appingedam-Delfzijl de eerste controle plaats en bleek dat in belangrijke mate werd voldaan aan alle voorwaarden. Het destijds behaalde eindcijfer bedroeg een 9, een prachtige score.

Op 7 april jl. werd door een inspecteur van bureau SENSZ een onaangekondigde audit uitgevoerd. Daarbij werd geconstateerd dat de destijds geadviseerde kleine verbeterpunten waren gerealiseerd en hem niets anders restte dan de voedselbank Appingedam-Delfzijl opnieuw een certificaat te verstrekken en daarbij het cijfer toe te kennen. Het eindresultaat van de audit is door genoemd bureau gerapporteerd aan het hoofdbestuur van de Vereniging Voedselbanken Nederland.

Op 12 april ontving de voedselbank de hartelijke felicitaties met daarbij de mededeling dat een dergelijk resultaat uniek is binnen de aangesloten voedselbanken.

Het mag duidelijk zijn dat de alle medewerkers heel trots zijn op het feit dat hun inspanningen om dit te bereiken op deze wijze zijn beloond.